Pagina's

dinsdag 12 januari 2016

Bezoek neuroloog

In mijn vorig berichtje schreef ik dat ik contact zou zoeken bij een MS-kliniek. Maar toen ik de site bekeek, zag ik dat het meer gericht was op revalidatie. 
En dat was niet wat ik bedoelde, ik ben zelf al bezig met een revalidatie programma.
Gisteren had ik een afspraak met mijn neuroloog. Het een en ander verteld van hoe het gaat, en het antwoord is eigenlijk altijd hetzelfde: Tja het is toch uw MS, het gaat alleen maar achteruit.
Maar het is zo moeilijk om je daarbij neer te leggen: Tja het is uw MS....
Je kan je daar niet zomaar bij neerleggen, er zit een vechtlust in je...dus je wilt ermee bezig...
Ik heb om een MRI-scan gevraagd ivm pijn in mijn onderrug. 
Ik hoop dat daar iets anders uitkomt dan dat het mijn MS is, dan kunnen we misschien iets aan de pijn doen. 
En ik wil graag voor een second opinion naar VUmc. (MS centrum in Amsterdam)
De meest voorkomende vragen bij een second opinion zij;
* Verifiëren van de diagnose MS
* Advies over immunomodulerende therapie ( welk medicijn zou er evt van toepassing kunnen zijn)
De neuroloog geeft mij die verwijzing, maar zei er tegelijk bij dat ik niet iets anders te horen zou krijgen.
Ik ga eerst maar voor de MRI-scan en de uitslag daarvan. En dan richting Amsterdam....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten