Pagina's

donderdag 1 oktober 2015

Dankbaar!!

Afgelopen dinsdag was een dagje ziekenhuis voor mij...
Eerst had ik een onderzoek van mijn nieren ( er werd een scan gemaakt) en een uurtje later had ik een gesprek met de uroloog en bespraken we de uitslagen. En de uitslag was geweldig!! Mijn nierfunctie is bijna weer op oude niveau...Hoe bijzonder en wonderlijk is dat?
Wat vooraf ging;
Ik was geopereerd en een paar dagen na de operatie liep ik een bloedvergiftiging op. Een paar uur later werd ik met spoed geopereerd, een tweede buikoperatie. Ik werd wakker op de MC...met nog meer 'slangen' aan mijn lichaam dan daarvoor...en in allebei de nieren een drain...
Mijn re-drain bleef bloeden door een lekkend bloedvat, na een kleine operatie is dat verholpen.
Maar de li-nier bleef problemen geven. Om dit ook te verhelpen was hier ook weer een (buik)operatie voor nodig, maar dat kon niet gelijk, ik moest eerst een aantal weken naar huis om aan te sterken. En zo gebeurde het, en op 21 aug had ik mijn laatste buikoperatie. De herstel periode van deze operatie verliep goed en zo mocht ik op 29 aug weer naar huis.
Maar vooral mijn li-nier heeft in de afgelopen periode erg zwaar gehad.Maar nu, 5 weken na de laatste operatie, gaat het erg goed. Zo bijzonder, ongelofelijk. Zo mag ik zien dat ik, naast mijn ms, toch wel heel gezond en sterk ben. God zorgt! Hij geeft mij de kracht en de gezondheid dat ik zo voorspoedig mag opknappen. En dat ik weer van veel dingen/momenten kan genieten. Zo heerlijk

Dinsdag heb ik ook voor de eerste keer EMDR gehad, tjonge wat zag ik er tegenop.
En het was zwaar, maar ook goed. De psycholoog heeft een moment naar boven gehaald bij mij waar ik het erg moeilijk mee had, en dat moment is nu minder heftig in mijn hoofd aanwezig dan daarvoor. Ik kan er nu rustig aan terug denken....
Aan het begin van deze 'sessie' dacht ik echt van; hou toch op met je vingers voor mij  ogen te gaan, slaat nergens op ( ja ja weer die opstandigheid) Maar uiteindelijk nam ze mee, en kwam het binnen.
Maar wat kost het een energie. De sessie duurde ongeveer 3 kwartier, maar ik was echt helemaal op, maar ook raar in het hoofd. Die avond en nacht was ik niet veel waard, maar nu voel ik mij goed. En ben ik blij dat het heeft geholpen. Volgende week gaan we bespreken hoe het gegaan is na de behandeling...


1 opmerking:

  1. Wat fijn, meis. Het was ook zo goed om je te zien vanavond op de VrouwenOntmoetingsavond in Ermelo.
    Je zag er goed uit; je ogen sprankelden weer.
    Ben zo blij voor je.
    Hoop je gauw weer te spreken.
    Blijf voor je bidden.
    Liefs Rita

    BeantwoordenVerwijderen